صفحه ها
دسته
برخي از نوشته ها
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 989137
تعداد نوشته ها : 446
تعداد نظرات : 419
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
دو کوهنورد آلمانی پیکر مردی را یافته اند که پنج هزار سال پیش در ارتفاعات آلپ بر اثر اصابت پیکان و ضربه به قتل رسیده اما با وجود گذشت این همه سال، به دلیل قرارداشتن در میان برف و یخ، نابود نشده است.  این مرد 46 ساله بر اثر ضربه و تیر کمان به قتل رسیده و در ارتفاعات 3200 متری کوههای آلپ در مرز میان ایتالیا و اتریش ناپدید شده بود تا آنکه این روزها پس از کشف جسد مومیایی او ، نخستین تصاویر آن انتشار یافته است.
 
جسد مرد یخی در سال 1991 یعنی 18 سال پیش توسط یک زوج آلمانی کشف شد و آنها او را «اوتزی» نام نهادند. کاشفان سپس به بازسازی جسد در قالب تصاویر سه بعدی از زوایای گوناگون پرداختند و با مقایسه آن دریافتند که او با انسانهای امروز چه تفاوتهایی داشته است. یکی از آنها ، تاتو و یا دستبندهایی است که او در آن زمان در دست داشته است.
 

به روشنی می توان نحوه ورود پیکان را به بدن «اوتزی» که باعث مرگ او شد ، مشاهده کرد. 
 

«مارکو سامادلی» و «گریگور اشتاشیتز» پس از کشف جسد مرد یخی تاکنون بیش از 150 هزار قطعه عکس از او گرفته اند تا جزییات آن را در قالب طرحی به نام «پروژه فتواسکن مرد یخی» به نمایش بگذارند. 
 
 
بنا بر مطالعات انجام شده توسط موسسه ریسپارمیو، این انسان اولیه در آن هنگام با یک پوست بز، کلاه و بیش از 50 تاتو که به اشکال مختلف روی بدنش نقش بسته بود، در آلپ بوده است.
 

یکی از نظریه هایی که روی این مومیایی بررسی می شود ،‌ به گفته دانشمندان ، موید آن است که قدمت آن به پنج هزار سال پیش می رسد.


دسته ها : اخبار - شگفتی ها
هفتم 1 1388 20:2
X