صفحه ها
دسته
برخي از نوشته ها
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 988287
تعداد نوشته ها : 446
تعداد نظرات : 419
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

همایش بررسی جامعه شناختی تحولات اخیر (سبزها و دین) بعد از ظهر سه‌شنبه با حضور حسن مقدسی، محمد امین قانعی راد، عمادالدین باقی، عباس کاظمی، محمد جواد کاشی، و سارا شریعتی از اعضای انجمن جامعه شناختی ایران در تالار ابن خلدون دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران از سوی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشکده برگزار شد.

برخی افراد جنبش سبز ملحدند و بعضی همجنس‌گرا!

به گزارش "خبرنامه‌ی دانشجویان ایران"، همایش با سخنرانی حسن محدثی با موضوع "زایش دین سبز" آغاز شد. وی با بیان اینکه جنبش سبز موجب شور زندگی در افراد می شود، گفت: جنبش به افراد حس قدرت و خلاقیت می دهد، افسردگی را از بین می برد.


حسن محدثی بدون توجه به دانشجویان، با بیان این مطلب که از قشرهای مختلفی در جنبش سبز شرکت کرده بودند سخنرانی خود را ادامه داد و گفت: انقلابیون برجسته ما در ترور ها از بین رفتند و نیروهایی آمدند و قدرت سیاسی را گرفتند و شروع کردند به اعمال کنترل و حذف گروه های مغایر و دین جدیدی تبلیغ کردند، قانون را عوض کردند.(!)


این عضو انجمن جامعه شناسی تصریح کرد: انقلاب قطاری بود که همه سوار آن بودند آرام آرام مسافران این قطار را پیاده کردند و دین کنترل شکل گرفت و شریعت را به دستگاهی به نگهبانی آدم ها تبدیل کردند. جنبش سبز شروع کرد به ساختن چیز جدیدی که من نام آن را دین سبز می گذارم. دینی که غیر دیندار ها را حذف نمی کند و این دین والا تر از تفکر خاتمی بود که می گفت تحمل مخالف. دین سبز بیش از تفکر خاتمی بود.

وی ادامه داد: این دین حق را برای دیندار و بی دین ملحد و مارکسیست قائل است با تکثر آزادی همخوان است .اگر جنبش سبز بخواهد بین دیندار و غیر دیندار تفرقه بیندازد موفق نمی شود.جنبش سبز جنبشی کاملا دینی است، دنبال بر اندازی نظام نیست بلکه می خواهد دین را حفظ کند.(!!)


محدثی همچنین ادامه داد: جنبش سبز جنبشی کاملا دینی است اما برخی افراد جنبش سبز ملحدند. این بخشی از واقعیت است. بخشی از افراد جنبش همجنس گرا هستند. کسانی که در جنبش سبز شرکت کردند روزه خوردند، کارهایی کردند که مغایر با نگاه دینی بود و آن غیر دینداران بخشی از جامعه ما هستند که قابل حذف نیست.


درباره جنبش سبز نظرهای متفاوتی وجود دارد، برخی می گویند جنبش سبز ضد دینی است برخی می گویند سکولار است، ولی من می گویم جنبش سبز فرادینی است که پدیده جدیدی به نام دین سبز را به وجود آورد.

در همین وبلاگ بخوانید:

جنبش فرادینی و زایش دین سبز!

منظورمان ازجنبش‌سبز،مقابله با اسلام‌است!

دین سبز هم به بازار آمد!

تعریف‌های جالب از جنبش سبز!


هشتم 9 1388 19:1
X