صفحه ها
دسته
برخي از نوشته ها
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 983855
تعداد نوشته ها : 446
تعداد نظرات : 419
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

رکوردها همیشه وبرای خیلی از افراد مورد توجه هستند.برای ثبت این رکوردها عمدتا انسان تلاش زیادی میکند تا نامش در کتاب مربوط به رکودها مشهور به گینس درج شود اما شاید برای بسیاری این نکته جالبتر باشد که این رکوردها بصورت طبیعی رخ نماید.

طولانی ترین ها عنوانی است که برای 8 اتفاق طبیعی وغیر طبیعی رخ داده در زندگی انسانها انتخاب کرده ایم تا با خواندن کوتاهترین مطالب به آنها دست پیدا کنید.

 طولانی‌ترین زندگی مشترک (85 سال)
 
«هربرت و زلمیرا فیشر» اهل کارولینای شمالی در تاریخ 13 ماه می‌ سال 2009، 85 سال زندگی مشترک را با خوبی و خوشی پشت سر نهادند. زلمیرا در حال حاضر 101 ساله وهربرت 104 ساله هستند. این زوج خوشبخت 50 سال است که در خانه‌ای واقع در «براونزویل» در «نیوبرن» آمریکا زندگی می‌کنند.

 طولانی‌ترین شغل(77 سال)

 طبق رکوردهای گینس، «آنجلو کاماراتا» بیشترین زمان را به عنوان گارسون کافی‌شاپ مشغول به کار بوده است. او این کار را از شاگردی شروع کرد و سپس خود صاحب یک کافی‌شاپ شد. او اکنون در همان کافی‌شاپ به پسران خود کمک می‌کند. او در سال 1971 کافی‌شاپ را به پسرانش فروخت و تصمیم گرفت بازنشسته شود، ولی بیکاری به مزاج او سازگار نبود و دوباره کار را شروع کرد.
 

طولانی‌ترین سخنرانی (124 ساعت)
 
مردی فرانسوی به نام «لویی کوله» 124 ساعت به طور متوالی درباره «سالوادور دالی» نقاش اسپانیایی، فرهنگ روستایی و موضوعات دیگر سخنرانی و نام خود را وارد کتاب رکوردها کرد. این مرد 62 ساله پنج روز و چهار شب به طور مداوم حرف زد. این سخنرانی در شهر «پرپیژان» فرانسه انجام شد و سه ناظر برای ثبت رکورد او در محل حاضر بودند.طولانی‌ترین عمر لامپ(107 سال)

یک لامپ کم‌نور قدیمی سالهای سال یعنی از زمان نصبش در سال 1901 به صورت شبانه‌روزی در یک ایستگاه آتشفشانی روشن بود. «تام برامل» که سال‌ها از بازنشستگی او می‌گذرد هنوز هم بعضی اوقات به ایستگاه شماره 6 آتشفشانی در «لیورمور» می‌رود. این ایستگاه در طول سال‌ها تغییر کرده ولی یک وسیله دقیقا مثل گذشته باقی مانده است و آن لامپ روشن ایستگاه می‌باشد. لامپ لیورمور در طول این مدت هرگز خاموش نشده است. این لامپ نزدیک یک میلیون ساعت کار کرده و کسی راز این طول عمر را نمی‌داند.

 طولانی‌ترین فیلم (87 ساعت)

 «درمان بی‌خوابی» نام فیلمی به کارگردانی «جان هنری تیمیس» است که پس از اکران آن در سال 1987 از طرف کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی‌ترین فیلم سینمایی انتخاب شد. این فیلم 5220 دقیقه‌ای هیچ داستان و طرح دقیقی ندارد و در آن یک شاعر با نام «ال.دی.گروبان» شعر بلند خود را در مدت سه روز و نیم می‌خواند و در بعضی قسمت‌ها برای رفع خستگی از موسیقی و میان پرده استفاده می‌کند.

 طولانی‌ترین قطع برق(66 روز)

در سال 1998 شهر «اوکلند» در نیوزیلند به مدت 5 هفته دچار بحران قطع برق بود. تقریبا برق تمام شهر ازچهار کابل بزرگ تامین می‌شد که دو تا از آنها کهنه و قدیمی شده بودند. روز 20 ژانویه یکی از این کابل‌ها در اثر هوای گرم و خشک از کار افتاد و روز 9 فوریه کابل بعدی قطع شد. کابل‌های دیگر هم که فشار شدیدی را تحمل می‌کردند روز 19 و 20 فوریه از کار افتادند. بدین ترتیب 20 منطقه شهر به مدت 66 روز متوالی برق نداشتند. خسارات ناشی از این قطع برق 156 میلیون دلار آمریکا تخمین زده شد.

 طولانی‌ترین سلطنت (63 سال)

  «بومیبون آدولیادج» پادشاه 81 ساله تایلند طولانی‌ترین سلطنت را در دنیا دارد. او پس از مرگ برادرش «شاه آناندا ماهیدول» در 9 ژوئن سال 1946 جانشین وی شد و در تاریخ 5 ماه می‌ سال 1950 رسما تاجگذاری کرد.


 

هر چند که نظام سلطنتی از دهه 30 در تایلند کنار گذاشته شد و این پادشاه قدرت کمی دارد ولی وی همچنان مورد احترام مردم کشورش و محبوب آنها است.

 

طولانی‌ترین نامزدی (67 سال)

 «اوکتاویو گویلن» و «آدریانا مارتینز» رکورددار طولانی‌ترین دوران نامزدی در دنیا هستند. این دو در سال 1902 در مکزیک نامزد شدند ولی هر بار تاریخ ازدواج آنها عقب می‌افتاد. سرانجام در ماه ژوئن سال 1969 یعنی بعد از 67 سال اوکتاویو دیگر بهانه‌ای برای به تعویق انداختن مراسم نداشت و آنها بالاخره با هم ازدواج کردند. این زوج در زمان نامزدی 15 سال و در زمان ازدواج 82 سال داشتند.


  طولانی‌ترین کسوف قرن (6 دقیقه و 32 ثانیه)

 

کسوف روز 22 جولای سال 2009 طولانی‌ترین کسوف قرن بیست و یکم به شمار می‌رود. این خورشیدگرفتگی 6 دقیقه و 32 ثانیه طول کشید و توریست‌های زیادی برای تماشای طولانی‌ترین کسوف قرن به مناطق مختلفی از جمله؛ چین، نپال و هند رفتند. در بعضی مناطق ماه کاملا جلوی خورشید را گرفت و آن را پوشاند. کارشناسان معتقدند تا 123 سال دیگر یعنی در تاریخ 13 ژوئن سال 2132 هرگز چنین کسوفی رویت نخواهد شد

منبع: البرز نیوز
دسته ها : شگفتی ها
سیم 8 1388 12:30
X